Anaokulu

Matema Okulları’nda okul öncesi ve ilkokul eğitimi birbirini tamamlayan ve birbirinin devamı niteliğindeki bütünsel kademelerdir. Eğitim sürecinin ilk bölümünü oluşturan okul öncesi eğitimi, Matema Okulları’nda  6 yaş gruplarını kapsar. Okul kavramıyla ve yaşantısıyla ilk kez tanışan öğrencilerin okulu, yaşam ve öğrenme alanı olarak benimsemeleri, sevmeleri öncelikli amaçlar arasında yer alır. Çocuklar, bağımsız ve eleştirel düşünme becerileri kazanırken, iş birlikçi bir ortama uyum sağlamayı da okul öncesinde öğrenmeye başlar. Bu becerileri ilkokul süresince de pekiştirip tamamlarlar.


0-6 yaş aralığındaki dönem, çocuğun gelişim hızının en yüksek seviyede olduğu dönemdir. Okul öncesi eğitimi alan çocuklarda okula devam oranlarının ve okul başarısının, okul öncesi eğitimi almamış olan çocuklara oranla daha yüksek olduğu bilinen bir gerçek. Okul öncesi eğitimi sosyal ve duygusal gelişimi destekler ve çocukların var olan potansiyellerini açığa çıkartır.
 
Çocukluk çağları, dil öğrenmenin en aktif ve en kalıcı olduğu dönemdir. Dolayısıyla tüm yeni bilgilerde olduğu gibi, İngilizceye de ne kadar erken yaşta başlanırsa öğrenme de o ölçüde hızlı gerçekleşir. Matema Okulları’nda çağın ve geleceğin ihtiyaçları göz önüne alınarak oluşturulmuş çok dilli ve çok kültürlü eğitim programlarında yabancı dil eğitimi, sistemin omurgası niteliği taşır. Çocukların İngilizce’yi günlük hayatlarıyla özdeşleştirebileceği biçimde kurgulanmış olan sistemle çocuklar, yabancı dilde öğrendikleri kavramları hafızalarında kolaylıkla tutabilirler. Yabancı dil eğitimi ana dili Türkçe olan öğretmenler, yabancı öğretmenler, yabancı dil öğretimini yurt dışında almış ve o kültürü bilen öğretmenler tarafından verilir.

MATEMA OKUL ÖNCESİ YABANCI DİL PROGRAMI İÇERİĞİNDEKİ; 

• Gösteri (Demonstration)
• Soru-cevap (Ouestion and answer)
• Drama ve rol yapma (Drama and role play)
• Benzetim (Simulation)
• İkili çalışmalar ve grup çalışmaları (Pair-work and group work)
• Pandomim (Miming)
• Dilsel yöntem (Audiolingual method)
• Görsel yöntem (Audio- visual method)
• Storytelling
• Acting out
• İş birlikli öğrenme yöntemi (Communicative language teaching method) gibi etkinlikler, yabancı dil edinimini hızlandırır.